Bruces Skog

Helt fantastiskt väder idag och jag måste ut känner jag så vid lunchtid körde jag till Helsingborg för att ut och promenera i Bruces skog. Bruces skog ligger vid Långeberga och man kan ta buss nr 26 dit från centrala Helsingborg. Bruces skog är en kommunal naturreservat i Helsingborgs kommun. Här finns 2 st motionsslingor, gula slingan är på 5 km och den gröna slingan är på 8 km. Här finns även en cykelled på 5,5 km och en ridstig på 8 km. Dessutom finns det två hundhägn där hundarna kan rasta av sig lösa i ett inhägnat område. Det finns toaletter vid den östra parkeringen och på flera ställen längs slingorna finns det vindskydd och grillplatser. Naturreservatet är lika stor som 350 fotbollsplaner.
Ett helt fantastiskt ställe med vacker natur och även lite fåglar som simmar i dammen och promenerar vid en. nästan. Här finns även ett högt torn som man kan gå upp i för att kolla fåglarna bättre i dammen. Jag valde att gå den gula stigen men någonstans måste jag har gått fel då jag bara fick en runda på 2,3 km istället för 5 km. Men det gjorde inget. Får åka hit igen och prova på nytt en annan dag. Idag tyg jag mig ingen fika eller lunch här men ska tänka på det nästa gång för här finns ett fint ställe där man kan fika och även grilla på.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vedby strövområde

Hyllinge skogen

Hökafältet